8 راه برای به دست آوردن بیشترین بهره از یک کنفرانس

8 راه برای به دست آوردن بیشترین بهره از یک کنفرانس

8 راه برای به دست آوردن بیشترین بهره از یک کنفرانس

شرکت در کنفرانس و همایش ها ممکن است یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید برای حرفه ای خود انجام دهید. شما با روند صنعت و حوزه خود آشنا می شوید، مهارت های جدیدی به دست می آورید و ارتباطات جدیدی ایجاد کنید(و بله، معمولا مسافرت و غذا رایگان است).

اما تمام این جلسات، سخنرانی ها، مخاطبین و گفتگوها می توانند بسیار پربارتر باشند. زمانی که قرار است در کنفرانسی شرکت کنید علاوه بر آوردن کارت ویزیتتان و جمع آوری آنها را از افراد دیگر، برای چه چیز دیگری باید برنامه ریزی کنید؟ برای اینکه نهایت استفاده را از این فرصت ببرید نکاتی هست که باید مدنظر قرار دهید.

قبل از کنفرانس

1. سعی کنید در برگزاری کنفرانس نقشی بر عهده داشته باشید.

یک راه عالی برای به حداکثر رساندن تجربه ­تان از کنفرانس این است که به نحوی در آن مشارکت داشته باشید، مثلا در برگزاری جلسه یا به عنوان یک عضو داوطلب در کمیته های همایش. زمانی که در کنفرانسی شرکت می کنید، در بین صدها یا هزاران نفر شرکت کننده خواهید بود، اما اگر شما بتوانید نقش قابل توجهی در کنفرانس داشته باشید، یک راه آسان برای متمایز کردن خودتان از دیگر حضار پیدا کرده اید.

2. با دیگران ارتباط برقرار کنید.

شرکت در کنفرانس موقعیتی برای دیدار با افراد جدید فراهم می­کند، اما زمانی هم برای ایجاد روابط بیشتر با دیگران است. اگر می دانید از افرادی که می خواهید با هم ارتباط برقرار کنید و یا بهتر بشناسید، چه کسانی در آنجا حضور دارند(مثلا اساتیدی در حوزه شما) چند هفته قبل از کنفرانس زمانی را برای دیدار با آنها تعیین کنید.

در کنفرانس

3. جلسات مناسب را انتخاب کنید

در اکثر کنفرانس ها، جلسات متعددی حتی به طور همزمان برگزار می شود. بیشتر از آنچه که بتوانید در تمام آن ها شرکت کنید! بنابراین هنگامی که برنامه ریزی می کنید، به تمام برنامه های کنفرانس دقت کنید. تمام جلسات و رویدادهایی که به آنها علاقه مند هستید را بررسی کنید. اگر خودتان را در جلسه ای یافتید که دقیقا آن چیزی نیست که فکر می کردید، به راحتی آن جلسه را ترک کنید و به جلسه ای مناسب تر بروید و اصلا  احساس بدی در این مورد نداشته باشید.

4. آنچه را آموخته اید، مرور کنید.

با شرکت در جلسات مختلف همایش، احتمالا نمی توانید تمام آنچه آموخته اید را به ذهن بسپارید. بنابراین، یادداشت ها و اطلاعات خود را به گونه ای جمع آوری کنید که وقتی دوباره به آنها نگاهی می اندازید نکات اصلی را به راحتی به یادآورید. صرف نظر از فرمت یادداشت برداری انتخابیتان (قلم و کاغذ، لپ تاپ، تبلت، گوشی هوشمند)، در پایان هر جلسه ای که در آن حضور دارید، سه نکته اصلی را انتخاب کنید و توضیحی برای آن بنویسید. این کار باعث می شود به حافظه سپردن آنها تسریع شود.

5. با سخنرانان تعامل داشته باشید.

سخنرانان و اعضای هیئت داوران در هر کنفرانس به احتمال زیاد کارشناسان اصلی در زمینه شما هستند یعنی افرادی که لازم است آنها را بشناسید. بنابراین از اینکه سوالات خود را بپرسید نگران نباشید. یا حتی در جلسه ای- حتی به عنوان آخرین فرد حاضر- با سخنرانان صحبت کنید و به آنها بگوئید که ارائه آنها را دوست داشتید و کارت ویزیتشان را بگیرید. و اگر فرصتی برای پرسیدن سوال خود نداشتید با دنبال کردن آنها در شبکه های مجازی مانند توییتر و ... میتوانید سوالات خود را بپرسید.

6.. گوشی خود را کنار بگذارید.

ممکن است بگویید: "اما من منتظر ایمیل و تماس های زیادی هستم". اما شما در کنفرانس برای تعاملات شخصی حضور دارید، دستگاه های الکترونیکی به عنوان مانع ایجاد این ارتباطات هستند. بنابراین، جز در موارد ضروری، گوشی خود را کنار بگذارید.

پس از کنفرانس

7. پیگیر افراد جدیدی که با آنها آشنا شدید، باشید.

احتمالا در کنفرانس کارت های ویزیت و راه های ارتباطی با دوستان جدید را جمع آوری کردید. پس از کنفرانس، زمان آن است که با آنها ارتباط بگیرید. در عرض یک هفته پس از بازگشت از کنفرانس، به دنبال افرادی باشید که با آنها ملاقات کرده اید، به آنها اطلاع دهید که از ملاقات با آنها لذت برده اید. این کار به گسترده شدن روابط شما کمک می کند.

8. آنچه آموختید را به اشتراک بگذارید.

شما در این کنفرانس، اطلاعات جدید و الهام بخش کسب کردید و یکی از بهترین کارها این است که آنها را با همکاران و دوستان خود به اشتراک بگذارید. به اشتراک گذاری ویدیوهایی از جلسات که فکر می کنید ارزشمند است، صحبت با دیگران درباره آنچه آموخته اید  و ... . با اینکار مهارت های جدید و دانش خود را گسترش می دهید.

امیدوارم از کنفرانس هایی که شرکت می کنید، بیشترین بهره را ببرید.

.

نظرات

دیدگاهی بنویسید